• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

چهار عادت روزانه برای کسب نمره بهتر در اسپیکینگ آیلتس

احتمالاً شما هم هنگام شرکت در آزمون آیلتس، وقتی که نوبت به بخش اسپیکینگ آیلتس می‌رسد، استرس دارید! حتی اگر یک انگلیسی زبان بومی هستید یا حتی ضمن صحبت به این زبان بزرگ شده‌اید، این بخش از آزمون می‌تواند کمی اعصاب خرد کن باشد. این بخش از آزمون، به دلیل اینکه توانایی ارتباط برقرار کردن شما به انگلیسی، و فکر کردن روی پای خود در حین انجام این کار را می‌سنجد، چالش برانگیز می‌باشد. اما با ایجاد چند عادت روزانه، می‌توانید به سرعت نمره خود را از 5 به 7 و حتی بالاتر افزایش دهید.

در ادامه عادات روزانه که می‌توانند نمره اسپیکینگ آیلتس شما را افزایش دهند، بخوانید. 

چهار عادت روزانه برای کسب نمره بهتر در اسپیکینگ آیلتس

1- بیشتر انگلیسی بخوانید. 

خواندن فقط برای مهارت ریدینگ شما خوب نیست! بلکه وقتی مطالعه می‌کنید، دانش واژگان و گرامر خود را بهبود می‌بخشید که در حین آزمون اسپیکینگ و همچنین در تمام بخش های آزمون به شما کمک می‌کند. برای اینکه از مطالعه خود بیشترین بهره را ببرید، روی خواندن مطالبی که از سطح فعلی خودتان یک سطح بالاتر است، تمرکز کنید. شما مهارت های درک مطلب خود را می‌سازید، با واژگان پیچیده تر آشنا می‌شوید و دانش گرامر خود را بهبود می‌بخشید. 

شما می‌توانید روزنامه‌ها، مجلات یا کتاب‌های چاپی و دیجیتالی را بخوانید. هنگامی که مطالعه می‌کنید، از واژگان یا گرامر جدیدی که با آنها مواجه می‌شوید، یادداشت بردارید. بعداً می‌توانید یادداشت های خود را مرور کرده و از آن ها در صحبت های خود استفاده کنید. 

2- روزانه و مکرر صحبت کنید. 

بخش مهمی از بهبود نمره در اسپیکینگ آیلتس، راحت بودن با صحبت کردن به طور کلی است. اگر می‌خواهید نمره اسپیکینگ آیلتس خود را بالا ببرید، عادت کنید هر روز انگلیسی تمرین کنید. برای مثال، می‌توانید یک مجله صوتی به زبان انگلیسی راه‌اندازی کنید و هر روز در مورد اتفاقاتی که برایتان افتاده یا موضوعاتی که به آنها علاقه دارید، ضبط کنید. بعدا می‌توانید به صدای خود گوش دهید و ببینید که چه کار کرده‌اید؛ ضمن اینکه توجه بیشتری به تلفظ، لحن و روان بودنِ خود می‌کنید. 

همچنین می‌توانید با دوستان خود برنامه ریزی کنید تا به طور منظم با یکدیگر انگلیسی صحبت کنید. حتی می‌توانید یک چالش زبان را با یک دوست راه‌اندازی کنید. هر هفته باید با استفاده از یک کلمه یا مفهوم خاصی که قصد دارید یاد بگیرید، با یکدیگر انگلیسی صحبت کنید. 

3- با صدای بلند روخوانی کنید.

وقتی که متن انگلیسی می‌خوانید، سعی کنید با صدای بلند بخوانید. این به شما کمک می‌کند تا مهارت های گرامر و همچنین تلفظ خود را بهبود ببخشید. در حین خواندن، به ریتم خواندن خودتان نیز توجه کنید. مطمئن شوید که هر جمله در پایان یک مکث طبیعی دارد و سعی کنید سرعت خواندن خود را با ریتم طبیعی زبان مطابقت دهید. اگر کسی را در اطراف خود دارید که دانش انگلیسی خوبی دارد، از او بخواهید که در حین خواندن به شما گوش دهد. بازخورد اولیه‌ای که می‌توانید از آن ها دریافت کنید می‌تواند در بهبود مهارت صحبت کردن شما بسیار مفید باشد. 

همچنین می‌توانید زبانی را که می‌خوانید تجزیه و تحلیل کنید. به این فکر کنید که چرا نویسنده این جمله را به این شکل نوشته است. آیا دلیل خاصی برای استفاده از یک کلمه خاص وجود دارد؟ آیا قوانین گرامری وجود دارند که بتوانید در خواندن خود اعمال کنید؟ 

4- آنچه را که می‌شنوید، به زبان خودتان بیان کنید. 

هنگامی که دارید به انگلیسی گوش می‌دهید، مثلاً به یک سخنرانی یا یک پادکست، به کلماتی که برای شما برجسته هستند توجه کنید. هر زمان که چیزی را می‌شنوید که انتظارش را نداشتید، یا چیزی که می‌خواهید به یاد بیاورید، مکث کنید و سعی کنید آن را با صدای بلند، و به بیان خودتان بگویید و اطلاعات بیشتری به آن اضافه کنید. 

یک مشکل رایج در بخش اسپیکینگ آیلتس این است که از شما یک سوال پرسیده می‌شود و شما به سادگی آنچه را که ممتحن گفته است، بازگو می‌کنید. حقیقتاً باید کارهای بیشتری انجام دهید. شما قرار است با کلمات خودتان به سوال پاسخ دهید. با بیان مجدد آنچه از شما پرسیده می‌شود و افزودن اطلاعات بیشتر به پاسخ خود، نه تنها آن را بهتر به خاطر خواهید آورد، بلکه به ممتحن نیز نشان خواهید داد که فعالانه درگیر مکالمه هستید. 

جمع‌بندی 

بخش اسپیکینگ آیلتس چالش‌برانگیز است، اما شما می‌توانید با خواندن بیشتر انگلیسی، صحبت کردن بیشتر، خواندن با صدای بلند و بازنویسی آنچه می‌شنوید، نمره خود را بهبود ببخشید. همین حالا استفاده از این عادات روزانه رو شروع کنید و در مسیر خود برای کسب نمره بهتر در بخش اسپیکینگ آیلتس، عالی خواهید بود. 

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =