• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

19 راه برای گرفتن بالاترین نمره ممکن در رایتینگ آیلتس

19 راه برای گرفتن بالاترین نمره ممکن در رایتینگ آیلتس

امروز با معرفی تکنیکهای رایتینگ آیلتس همراه شما هستیم. همان‌طور که اطلاع دارید، آزمون آیلتس در چهار بخش به سنجش توانایی زبان آموزان می‌پردازد. یکی از این چهار ماده مهارت رایتینگ است. دشواری آزمون آیلتس موجب شده تا متقاضیان کسب نمره بالا در این آزمون، همواره به دنبال تکنیک‌های رایتینگ آیلتس باشند.

بخش رایتینگ سومین بخش از آزمون آیلتس است که کسب نمره بالا در آن کارِ هرکسی نیست. بررسی آزمون‌ها نشانگر این امر است که حتی بسیاری از افراد انگلیسی زبان نیز در این بخش عملکرد خوبی نداشته‌اند. بنابراین اگر به دنبال کسب نمره بالا در آزمون رایتینگ هستید باید مهارت‌های خود را هم تقویت کنید. ما در این مقاله قصد داریم 19 تکنیک موثر برای بالا بردن نمره خود در رایتینگ به شما عزیزان معرفی کنیم. این مطالب را از دست ندهید!

4 مهارت‌ آیلتس

پیش از شروع بد نیست با مهارت‌های کلی آزمون آیلتس آشنا شویم. همان‌طور که اشاره کردیم آزمون آیلتس به سنجش 4 مهارت می‌پردازد که عبارت‌اند از: مهارت اسپیکینگ، مهارت لیسنینگ، مهارت ریدینگ و مهارت رایتینگ آیلتس که مجموع نمرات کسب شده در این 4 ماده، نمره کلی آیلتس را تشکیل می‌دهد. هر 4 مهارت آیلتس به نوبه خود مهم هستند و ضعف در یکی از آن‌ها دیگری را نیز تحت‌ تأثیر قرار می‌دهد.

آزمون رایتینگ آیلتس

این آزمون همان‌طور که از نام آن پیداست، بر مهارت‌های نوشتاری تمرکز دارد. آزمون مهارت‌ رایتینگ آیلتس 60 دقیقه به طول می‌انجامد. در طول این آزمون از متقاضی انتظار می‌رود که دو تسک را به پایان برساند. اولین تسک در این آزمون نوشتن حداقل 150 کلمه است. برای دومین تسک متقاضی موظف است تا حداقل 250 کلمه بنویسد. ناگفته نماند که تسک دوم مهم‌تر از تسک اول است.

حال که با کلیات این آزمون آشنا شدید بیاید به سراغ نکات طلایی موفقیت در این آزمون برویم.

برای گرفتن بالاترین نمره در آزمون آیلتس تکنیک‌های زیادی وجود دارد. ما در این بخش قصد داریم تنها نکاتی که برای مهارت رایتینگ بدان نیاز دارید را به شما معرفی کنیم. در ادامه این نکات را مطالعه خواهید کرد.

19 راه برای گرفتن بالاترین نمره ممکن در رایتینگ آیلتس

  1. توجه به نوع آیلتس

از آنجایی که آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک در بخش رایتینگ با یکدیگر تفاوت دارند، برای هر کدام هم باید مهارت‌های نوشتاری خاصی را به کار ببرید. به طور دقیق‌تر می‌توان گفت که در تسک اول آزمون جنرال، باید یک نامه بنویسید. این در حالی است که تسک اول آیلتس آکادمیک، نوشتن خلاصه تصاویر است.

  1. نکته طلایی تسک اول آیلتس آکادمیک

اگر آزمون‌ دهنده آیلتس آکادمیک هستید، یک نکته طلایی برای شما عزیزان در نوشتن تسک اول داریم. از آنجایی‌که در این بخش باید گزارشی از یک تصویر، نمودار یا دیاگرام بنویسید، توصیه ما به شما این است که تا می‌توانید خلاصه بنویسید. در این بخش از نوشتن توضیحات اضافه اکیداً خودداری کنید.

  1. نکات تسک اول آیلتس جنرال

تسک اول آیلتس جنرال هم نکات مربوط به خود را دارا است. در این بخش مهم‌ترین موضوعی که باید به آن اشاره کرد روش نویسندگی شما خواهد بود. شما باید باتوجه به گیرنده خود یک نامه رسمی یا  دوستانه بنویسید.

  1. استفاده درست از حروف بزرگ و کوچک انگلیسی

دقت داشته باشید که شروع نکردن کلمات با حروف بزرگ نمره منفی ندارد.

  1. نمایش توانایی خود

برای به کاربردن این تکنیک می‌توانید دایره لغات خود را به رخ بکشید. در واقع هر چقدر که دایره لغات‌تان گسترده‌تر باشد داوران به توانایی شما بیشتر اعتماد خواهند کرد. برای نشان دادن دایره لغات خود می‌توانید از به کار بردن مترادف کلمات بهره ببرید.

  1. استفاده درست از گرامر

همان‌طور که می‌دانید گرامر در هر چهار مهارت زبان اهمیت بالایی دارد. به یاد داشته باشید که دستور زبان در آزمون رایتینگ 25% نمره را به خود اختصاص داده است.

  1. حفظ پیوستگیِ متن

حفظ پیوستگی بر اتصال جملات شما به یکدیگر دلالت دارد و تاثیر بسزایی خواهد داشت.

  1. توجه به پاراگراف

توجه به پاراگراف‌ها می‌تواند امتیاز شما را در این آزمون تا حد قابل‌توجهی بالا ببرد.

  1. گم نکردن مسیر

در مهارت‌های اسپیکینگ آیلتس می‌توان مکالمات را به سمت مسیرهای مختلف جهت داد؛ اما در رایتینگ بسیار مهم است که در مسیر بمانید و دائم بین موضوعات مختلف پرش نداشته باشید.

  1. توجه به تعداد کلمات

تصحیح کنندگان آزمون رایتینگ آیلتس تمام کلمات شما را می‌شمارند؛ پس حتماً حساب تعداد کلمات را داشته باشید.

  1. ایجاد یک ایده کلی

توصیه ما به شما این است که همیشه پیش از شروع به نوشتن؛ یک ایده کلی در ذهن خود بسازید و سپس شروع به نوشتن کنید.

  1. اولین پاراگراف را دریابید!

اولین پاراگراف شما باید قوی‌ترین پاراگراف شما باشد.

  1. ساده و واضح بنویسید

برای ایده‌های خود مثال و پرسش مطرح کنید و به هر طریقی که بتواند مفید باشد؛ ایده‌های خود را ساده و واضح بیان کنید.

  1. تمرکز بر کیفیت نوشته

به‌ عنوان یکی از مؤثرترین تکنیک‌های رایتینگ آیلتس با خود تمرین کنید که تمرکزتان را از روی طول نوشته بردارید. چیزی که باید بر آن متمرکز باشید کیفیت نوشته شماست.

  1. مرور متن

از بازخوانی متنی که نوشته‌اید غافل نشوید! بسیاری از کم‌وکاستی‌ها را می‌توانید در این مرور مفید برطرف کنید.

  1. استفاده از استانداردها

هر چقدر با استانداردها در زبان انگلیسی آشنا باشید، هم در مهارت اسپیکینگ و هم رایتینگ آیلتس، عملکرد درخشان‌تری خواهید داشت.

  1. حداقل 150 کلمه

نوشتن نامه را آنقدر تمرین کنید که بتوانید این کار در زمان تعیین شده بدون اینکه کلمات شما کم باشد انجام دهید.

  1. از موضوع پیروی کنید

در آزمون جنرال از شما خواسته می‌شود که داستانی برای تکمیل‌کردن نامه خود اضافه کنید. توصیه ما این است که این داستان در جهت موضوع نامه شما باشد.

  1. تعیین هدف

تمام تلاش خود را به کار بگیرید که یک نوشته هدفمند ارائه دهید و کلمات مناسب با آن را هدف را به کار ببرید.

تمام نکاتی که مطالعه کردید از مؤثرترین تکنیک‌های رایتینگ آیلتس هستند که رعایت آن‌ها می‌تواند نمره بالایی برای شما به ارمغان بیاورد. همان‌طور که در همین مطالب به آن اشاره شد تقویت مهارت در هر 4 ماده آزمون می‌تواند بر دیگری نیز اثرگذار باشد. پیرو همین امر، استفاده از نکات بالا می‌تواند علاوه بر رایتینگ، موجب تقویت مهارت اسپیکینگ آیلتس نیز شود.

جمع‌بندی

از آن جایی که آزمون آیلتس کاربردهای بسیار زیادی در دنیا دارد گرفتن نمره بالا در این آزمون همیشه یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های متقاضیان بوده است. در این مطالب تلاش ما بر این بود تکنیک‌های رایتینگ آیلتس را به شما عزیزان آموزش دهیم. لازم به ذکر است که خواندن این مطالب برای افرادی که به دنبال مهارت‌ اسپیکینگ آیلتس هستند نیزمی تواند مثمرثمر باشد.

برخی از سؤالات متداول

بخش رایتینگ در آیلتس جنرال و آکادمیک متفاوت است؟ 

بله. اگرچه سنجش مهارت اسپیکینگ آیلتس در جنرال و آکادمیک متفاوت است، اما در بخش رایتینگ آیلتس تفاوت‌هایی دارند.

اگر بیشتر 150 کلمه بنویسیم؛ نمره ‌منفی دریافت می‌کنیم؟ 

خیر. فقط کم نویسی موجب از دست دادن نمره می‌شود. اگرچه که نباید رایتینگ شما بیش از حد طولانی باشد.

برای رعایت این نکات چه باید کرد؟ 

تنها پیشنهاد ما تمرین مکرر است.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + یازده =