• انگلیش توربو
  • ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • ۱۰ دقیقه
  • ۰ دیدگاه

9 نکته کاربردی برای تقویت مهارت اسپیکینگ آیلتس

اگر در حال آماده شدن برای آزمون آیلتس هستید، حتماً با اهمیت مهارت Speaking آشنایی دارید. اسپیکینگ یکی از مهارت‌های 4 گانه مورد نیاز برای آزمون آیلتس به شمار می‌رود و از اهمیت زیادی برخوردار است. متاسفانه ما ایرانی‌ها به دلیل تفاوت لهجه زیادی که بین زبان فارسی و زبان انگلیسی وجود دارد، در اسپیکینگ دچار مشکل می‌شویم. از همین رو باید زمان بیشتری را برای تقویت و افزایش مهارت اسپیکینگ صرف کنیم. اگر شما هم در اسپیکینگ مشکل داشته و قصد تقویت این مهارت را دارید، تا انتهای این مطلب از انگلیش توربو همراه ما باشید؛

بهترین راه‌ها برای تقویت اسپیکینگ آیلتس

همانطور که در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم، اسپیکینگ یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که شما باید برای شرکت در آزمون آیلتس روی آن کار کنید. از همین رو در این بخش، برخی از موثرترین روش‌ها برای تقویت مهارت اسپیکینگ را به شما معرفی خواهیم کرد. توجه داشته باشید که اکثر زبان آموزان از این روش‌ها نتیجه گرفته‌اند و همگی روش‌هایی تست شده و تضمینی هستند.

با دوستان خود مکالمه داشته باشید.

یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها برای تقویت مهارت اسپیکینگ این است که در طول روز با دوستان خود مکالمه داشته باشید. این روش هم بسیار سرگرم‌کننده است و هم به شما کمک می‌کند تا به صورت عملی اسپیکینگ را تمرین کنید. همچنین شما می‌توانید لغات و اصطلاحات جدیدی از دوستتان یاد گرفته و اطلاعاتی که دارید را به او منتقل نمایید. 

اگر هیچکدام از دوستان شما به زبان انگلیسی تسلط ندارند، توصیه می‌کنیم از هم دوره‌ای‌های خود در آموزشگاه زبان بخواهید تا گاهی اوقات با هم گپ بزنید. 

با صدای بلند کتاب بخوانید.

اگر نتوانستید کسی را برای صحبت و مکالمه پیدا کنید، می‌توانید متن یا کتاب‌های مختلف را با صدای بلند و واضح بخوانید. خواندن کتاب‌ها و مجلات انگلیسی دانش شما از زبان را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که دایره لغات‌تان گسترده‌تر شود. این روش علاوه بر افزایش مهارت اسپیکینگ، موجب افزایش مهارت لیسنینگ و ریدینگ شما هم خواهد شد. 

صدای خود را ضبط کنید.

یکی دیگر از روش‌های جالب برای تقویت مهارت اسپیکینگ، ضبط کردن صدای خودتان است. با این کار شما کلمات را با صدای بلند ادا کرده و تا حدودی مثل روش قبل روی مهارت اسپیکینگ خود کار می‌کنید. سپس می‌توانید به صدای ضبط شده خودتان گوش کنید و ایرادات خود را متوجه شوید. به این ترتیب در دفعات بعدی، آن اشتباهات را حین صحبت کردن تکرار نخواهید کرد. 

با آهنگ‌های مختلف همخوانی کنید.

موسیقی بخش جدایی ناپذیری از زندگی انسان‌هاست و غذای روح به شمار می‌رود. مطمئناً همه شما در طول روز به آهنگ‌های مختلفی گوش می‌کنید. پیشنهاد ما این است که در حین لذت بردن از موزیک مورد علاقه خود، با خواننده همخوانی کنید. با این کار می‌توانید تلفظ بهتر کلمات را یاد گرفته و روی اسپیکینگ خود مسلط‌تر شوید. در واقع گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای روزمرهای است که شما می‌توانید از آن برای افزایش مهارت اسپیکینگ خود استفاده کنید. 

از ویدیوهای آموزشی کمک بگیرید.

فیلم دیدن یکی از روش‌های موثر برای تقویت و افزایش مهارت اسپیکینگ به شمار می‌رود. به طور کلی تمام مدرسین، فیلم دیدن را برای تقویت دانش زبان توصیه می‌کنند. شما می‌توانید در حین دیدن یک سریال جذاب، به مکالمات و جمله‌بندی بازیگران با دقت گوش کرده و سعی کنید برخی از دیالوگ‌های آن‌ها را با صدای بلند تکرار کنید. 

اما علاوه بر دیدن فیلم و سریال‌های مختلف، دیدن ویدیوهای آموزشی هم خالی از لطف نیست. شما به کمک ویدیوهای آموزشی، نکات مهمی را یاد گرفته و به خوبی می‌توانید روی مهارت‌های خود متمرکز شوید. خوشبختانه به لطف منابع آنلاین، این روش برای شما هزینه‌ای به دنبال ندارد و به راحتی می‌توانید با کمی جستجو در یوتیوب، بهترین کانال‌ها برای آموزش زبان و تقویت مهارت‌های خود را پیدا کنید. همچنین ویدیوهای آپارات هم می‌توانند منابع کمکی خوبی برای بهتر شدن اسپیکینگ و تمرین زبان باشند. 

با ربات گوگل صحبت کنید.

یک راه ساده و در دسترس برای افزایش مهارت اسپیکینگ، صحبت کردن با ربات گوگل یا همان Google Now است. این ربات با استفاده از هوش مصنوعی طراحی شده و به صورت کاملاً رسمی و کتابی می‌تواند با شما صحبت کند. از همین رو شما می‌توانید در مراحل اولیه تمرینات خود از آن کمک بگیرید تا اصطلاحاً راه بیفتید! بعد از آن باید برای بهبود اسپیکینگ خود روش‌های دیگری را امتحان کنید. 

از اپلیکیشن‌های زبان استفاده کنید.

امروزه تکنولوژی به تمام جوانب زندگی بشر وارد شده و جایگاه خود را در میان انسان‌ها محکم کرده است. به طوری که شما برای رفع اکثر نیازهای خود می‌توانید از دنیای مجازی کمک بگیرید که این موضوع در مورد تمرینات زبان هم صدق می‌کند. جالب است بدانید اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که شما می‌توانید به کمک آن‌ها، به تبادل زبان پرداخته و با افراد مختلفی مکالمه کنید. برای مثال می‌توان به اپلیکیشن‌هایی مانند Hello Talk، Bilingua، tandem و HiNative اشاره کرد. 

برای استفاده از این اپلیکیشن‌ها، تنها کافیست به آنها وارد شده و سپس به افرادی از سراسر دنیا وصل شوید. بهتر است با افرادی به مکالمه بپردازید که زبان مادری آن‌ها با شما یکی بوده و از نظر دانش زبان، با هم در یک سطح باشید. برای دانلود برنامه‌های آموزش زبان می‌توانید به این مطلب ما سر بزنید.

به انگلیسی فکر کنید.

اینکه در ذهن خود به انگلیسی فکر کنید، تاثیر بسیار زیادی روی مهارت‌های زبان شما از جمله مهارت اسپیکینگ دارد. با این کار، شما به زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم خود عادت می‌کنید و در زمان صحبت و مکالمه، این زبان برایتان نا آشنا به نظر نمی‌رسد. 

در دوره‌های آموزشی شرکت کنید.

بدون شک بهترین راه برای تقویت مهارت speaking، کمک گرفتن از یک مدرس ماهر است. شما می‌توانید در دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی شرکت کرده و تمام مهارت‌های مورد نیاز خود برای شرکت در آزمون آیلتس را فرا بگیرید. برای این کار کافیست به دنبال یک آموزشگاه معتبر و یک مدرس ماهر و با تجربه باشید. البته در کنار دوره‌های آموزشی، باید در منزل هم تمرینات لازم را انجام دهید. 

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم بهترین روش‌ها و تکنیک‌ها برای افزایش مهارت اسپیکینگ را به شما عزیزان آموزش دهیم. به کمک روش‌های گفته شده می‌توانید اسپیکینگ خود را تقویت کرده و برای آزمون آیلتس آماده باشید. به عنوان نکته پایانی، به شما توصیه می‌کنیم به صورت مکرر و هر روزه تمرین کرده و تنبلی را کنار بگذارید. چرا که هیچ موفقیتی بدون تلاش به دست نمی‌آید. 

امیدواریم که این مطالب برایتان مفید واقع شده و باعث بهتر شدن مهارت اسپیکینگ شما شوند. 

سوالات متداول

بهترین روش برای تقویت مهارت اسپیکینگ چیست؟

انتخاب بهترین روش به خود شما و اینکه با چه تکنیکی بهتر یاد می‌گیرید. بستگی دارد. اما به طور کلی توصیه می‌شود ترکیبی از روش‌ها مثل شرکت در دوره‌های آموزشی، فیلم دیدن، صحبت کردن با دوستان و . . . را امتحان کنید که قطعا جواب خواهید گرفت. 

آیا ویدیوهای آموزشی روی تقویت مهارت اسپیکینگ تاثیر می‌گذارند؟

بله این ویدیوها علاوه بر سایر مهارت‌های زبان، برای تقویت اسپیکینگ هم بسیار موثر هستند. 

چطور باید یک پارتنر برای مکالمه زبان پیدا کنیم؟

شما می‌توانید به کمک اپلیکیشن‌های زبان مثل Hello Talk، Bilingua، tandem و HiNative به افراد مختلفی متصل شده و با آن‌ها صحبت کنید.

اشتراک گذاری مقاله در شبکه‌های اجتماعی

میزان رضایت کاربران از این مقاله
میزان رضایت کاربران از این مقاله
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =